Στη Θεσσαλονίκη πολλά έργα ακούμε ότι θα γίνουνε… λίγα ωστόσο πραγματοποιούνται….
Η πόλη αποχαιρετά ακόμα μια χρονιά με εκδηλώσεις και φαντασμαγορικά πυροτεχνήματα αλλά και πολλές υποσχέσεις (ΘΑ), χωρίς δυστυχώς να έχει αλλάξει ουσιαστικά η καθημερινότητα των πολιτών προς όφελός τους.
Γεγονός η ανάπλαση της Αγοράς Μοδιάνο. Στην εκπνοή του χρόνου η Αγορά Μοδιάνο γίνεται ξανά το ζωντανό τοπόσημο της Θεσσαλονίκης, όπως ξεκίνησε από τον ιδρυτή της, Έλι Μοδιάνο, το 1930.Η Αγορά Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη είναι το νέο και δυναμικό γαστρονομικό πρότζεκτ, το Food Market concept της πόλης.
Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο δρόμος Θέρμης – Γαλάτιστας και μάλιστα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα κατά αρκετούς μήνες (6 μήνες νωρίτερα). Υπενθυμίζεται ότι το 2021 παραδόθηκαν τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα του οδικού άξονα, ενώ το 2022 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία και τα 7 χιλιόμετρα που είχαν απομείνει. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Κεντρικής Μακεδονία κ.Πάρι Μπίλια, ο συγκεκριμένος δρόμος αποτελεί τμήμα ενός νέου οδικού άξονα, Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος – Χερσόνησος Σιθωνίας, ώστε να αντιμετωπιστεί η αυξημένη κίνηση ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ”τρέχει” προς την ολοκλήρωσή και την παράδοσή του, η οποία προβλέπεται έως και το τέλος του 2023. Σημείο αναφοράς του 2022 αποτέλεσε η απόφαση – σταθμός του ΣτΕ η οποία δικαίωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για τον σταθμό Βενιζέλου και την απόσπαση και επαναφορά αρχαιοτήτων, ένα μεγάλο θέμα που είχε διχάσει τους Θεσσαλονικείς και όχι μόνο. Για το μεγαλύτερο έργο της πόλης λοιπόν, η κυβέρνηση έδωσε παράταση με χρόνο παράδοσης τα τέλη 2023 και τη λειτουργία πέντε σταθμών στην Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2024… Κοντός ψαλμός…αλληλούια
Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται και το FlyOver, ένα άλλο μεγαλόπνοο έργο, ο αυτοκινητόδρομος «Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός» Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το μεγάλο οδικό έργο – ΣΔΙΤ κατασκευής του νέου υπέργειου τμήματος στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής. Μετά την πρόσφατη υπογραφή μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και των αναδόχων εταιριών (κοινοπραξία των ομίλων ΑΒΑΞ και Μυτιληναίου) ξεκινάει η υλοποίηση του έργου που αφορά στην κατασκευή Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περίπου 13,5 χλμ., εκ των οποίων τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα με 4 λωρίδες κυκλοφορίας, συν δύο λωρίδες έκτακτης ανάγκης. Στα στοιχεία του έργου περιλαμβάνονται, επίσης, εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, οκτώ νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. Η σύμβαση του έργου έχει υπογραφεί και η τράπεζα Πειραιώς ανέλαβε τη χρηματοδότηση του έργου συνολικού προϋπολογισμού ύψους €373εκ.
Προχωρούν με γοργούς ρυθμούς οι εργασίες και στο πρώην Στρατόπεδο Παύλου Μελά που μετατρέπεται σε Μητροπολιτικό Πάρκο. Πρόκειται για μια παρέμβαση που ολοκληρώνεται, σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το φθινόπωρο του 2023. Ένα μεγαλόπνoο έργο που με την ολοκλήρωσή του θα μετατρέψει το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά σε ένα Μητροπολιτικό Πάρκο, με χώρους αναψυχής, πολιτιστικών δραστηριοτήτων αλλά και σημείων ανάδειξης ιστορικής μνήμης για όλη τη Β. Ελλάδα.
Το μεγάλο στοίχημα για την Ανάπλαση του Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης φαίνεται να έχει …δρόμο μπροστά του…Από το 2026 στο 2028 μετακυλίεται η κατασκευή του ConFEx Park καθώς αναζητείται και εδώ …επενδυτής. Ο προϋπολογισμός με τα σημερινά δεδομένα αγγίζει τα 280 εκατ. ευρώ. Πάντως, στόχος παραμένει να εγκαινιαστεί η δύο χρόνια νωρίτερα, το 2026, στα εκατοστά γενέθλια της ΔΕΘ, αφού (σ.σ.λογικά πάντα αλλά …ποιός ξέρει) … μέχρι τότε, θα έχει ολοκληρωθεί το κύριο μέρος του έργου.
Η Ανάπλαση του Παράκτιου Μετώπου, από το Καλοχώρι ως το Αγγελοχώρι, έχει …δρόμο μπροστά της όπως όλα δείχνουν. Πέρα από κάποιες εργασίες καθαρισμού στο δυτικό παράκτιο μέτωπο, υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει, σε επίπεδο μελετών, φορέων υλοποίησης, εξασφάλισης χρηματοδοτήσεων και εν τέλει παρεμβάσεων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030 και βάλε… Προς το παρόν η υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος από τον Δεκέμβριο του 2022 μετατέθηκε χρονικά στο πρώτο τρίμηνο του 2023…
Πάμε στο πολυαναμενόμενο ντεκ της παλιάς παραλίας. Μέσα στο 2023, θα γίνει ο διαγωνισμός για να κατασκευαστεί το ντεκ. Στόχος είναι η υλοποίηση του έργου έως και το 2025 αλλά σύμφωμα με τον κ. Μήτρου …πάντα υπάρχει και μια παράμετρος κατά νου ότι μπορεί και να μην τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα λόγω δυσκολιών ανωτέρας βίας.
Για το νέο γήπεδο του Άρη στην περιοχή του ΙΚΕΑ…αναζητείται επενδυτής…. Το πρότζεκτ μένει πάνω στο τραπέζι, ωστόσο μέχρι να …ευοδώσουν τα πράγματα προτείνεται η λύση της ανάπλασης – αναβάθμισης του Κλεάνθη Βικελίδη.
Όσον αφορά τον ΠΑΟΚ και τη νέα Τούμπα, το 2022 εγκρίθηκε το προεδρικό διάταγμα, προκειμένου να προχωρήσουν οι διαδικασίες. Για το θέμα του προέκυψε με το Καυτανζόγλειο ο Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε σχετικά ότι η πρόταση του ΠΑΟΚ είναι η πιο γρήγορη και δίκαιη λύση: Αφού θα αναλάβει το κόστος των απαραίτητων έργων που χρειάζεται να γίνουν, που η ίδια η ΠΑΕ υπολογίζει σε 1,5-1,7 εκατ. ευρώ, το ποσό αυτό προτάθηκε να συμψηφιστεί με τα μισθώματα. Για τα επόμενα πέντε χρόνια (όσο υπολογίζεται από τον ΠΑΟΚ ότι θα χρειαστεί η κατασκευή του γηπέδου) θα μπορεί η ομάδα να παίζει χωρίς να πληρώνει καθόλου ενοίκιο. Όταν τελικά φύγει ο ΠΑΟΚ θα έχουν μείνουν τα έργα στο εθνικό στάδιο.
Επίσης, σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πλάνο με τη συμμετοχή επενδυτή η ομάδα που Ηρακλή θα αποκτήσει και αυτή γήπεδο με τους φορείς να υποστηρίζουνε αυτήν την προσπάθεια κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τα χωροταξικά.
Στον χώρο της υγείας τώρα, η ανέγερση του νέου Ογκολογικού Νοσοκομείου της Θεσσαλονίκης, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει μέσα στα επόμενα δύο χρόνια στο στρατόπεδο Καρατάσιου και όχι στη Λητή όπως είχε διαδοθεί από τον δήμαρχο Ωραιοκάστρου κ. Τσακίρη.
Σχετικά με το παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου, που χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, οι εργασίες κατασκευής του αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2023 και η ολοκλήρωσή του τοποθετείται στον Δεκέμβριο του 2025. Το έργο περιλαμβάνει την οδική πρόσβαση και άλλα αστικά έργα για να εξασφαλιστεί η ευχερής πρόσβαση και οι συνθήκες οδικής ασφάλειας.
Φτάνοντας στο δια ταύτα…
…Πολλά ακούμε, έργα με ορίζοντα πενταετίας ή και δεκαετίας για τη μετεξέλιξη της πόλης. Σε επίπεδο καθημερινότητας οι Θεσσαλονικείς αντιλήφθηκαν ορισμένες μόνο παρεμβάσεις, όπως ασφαλτοστρώσεις σε κεντρικές οδούς και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Οι ποδηλατοδρόμοι στη Θεσσαλονίκη παραμένουν ένα μεγάλο …αγκάθι. Σε επικοινωνιακό επίπεδο, η Θεσσαλονίκη έγινε…Χόλιγουντ, η πολυδιαφημισμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σμύρνη…”κόλλησε”, οι προσπάθειες για ανάδειξη της πόλης ως all time τουριστικό και γαστρονομικό προορισμό είχαν τα …σκαμπανέβασματά τους! Ιδιωτικές πρωτοβουλίες όπως ”Οn residence” και “Όλυμπος Νάουσα” αναβίωσαν μέσα στη χρονιά και έχουν θετικό αντίκτυπο στην πόλη.
Περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον ακόμα…
Θεσσαλονίκη 30 Δεκεμβρίου 2022 – Πηγή φωτό gr.depositphotos.com
Έχετε ερωτήσεις;
Επικοινωνήστε μαζί μας