Humanitarium στο Θέατρο Άνετον

Humanitarium της Στέλλας Παπαδημητρίου | σύλληψη, σκηνοθεσία Θάνος Νίκας | Θέατρο Άνετον | Θεσσαλονίκη

Η σύσταση «παρακαλούμε απενεργοποιήστε τα κινητά σας τηλέφωνα» δεν πρόκειται να ακουστεί πριν από την έναρξη της θεατρικής παράστασης Humanitarium στη Θεσσαλονίκη, αφού στο πλαίσιο αυτής, οι θεατές θα συμμετάσχουν σε ένα κοινωνικό πείραμα και με τη χρήση των κινητών τους τηλεφώνων, θα καθορίσουν την εξέλιξη του έργου.

Τρεις άνθρωποι έχουν επιλεγεί από τον αλγόριθμο, μέσα από τη δραστηριότητά τους στα social media. Η παράσταση είναι στην ουσία η ημέρα κατά την οποία θα παρουσιαστούν στην ετήσια διοργάνωση της κοινότητας, προκειμένου αυτή να τους γνωρίσει καλύτερα. Βέβαια, μία πρώτη «γεύση» των χαρακτήρων έχουν πάρει οι θεατές νωρίτερα, αφού οι ηθοποιοί, περίπου δυόμισι μήνες πριν από την πρεμιέρα, δημιούργησαν προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα, για να υποστηρίξουν τους χαρακτήρες του έργου, τα οποία έχουν ήδη διάδραση με άλλους χρήστες.

«Πρόκειται για το Humanitarium, ένα …”παιχνίδι” στο οποίο συμμετέχουν οι πολίτες-θεατές, αφού με την αγορά του εισιτηρίου κατεβάζουν μία εφαρμογή και μέσα από αυτή μπορούν να αλλάξουν την πορεία του», εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο σκηνοθέτης της παράστασης Θάνος Νίκας, ο οποίος είχε και τη σύλληψη της ιδέας.

«Επί σκηνής έχουμε τρεις διαγωνιζόμενους και μία παρουσιάστρια, οι οποίοι επιχειρηματολογούν πάνω σε ζητήματα που αφορούν τα social media. Αυτό βεβαίως είναι το “πρόσχημα”, αφού στη συνέχεια το παιχνίδι περνάει στην προσωπική τους ζωή. Έτσι, από το δεύτερο γύρο και μετά, έχουμε ένα πιο …Καφκικό περιβάλλον ως προς την έννοια της ηθικής και της τιμωρίας», προσθέτει.

Ο θεατής-παίκτης, με τη συμμετοχή του ψηφίζει σε κάθε γύρο αυτόν που επιθυμεί να εκπροσωπήσει την κοινότητα στα social media. «Όλο το πρότζεκτ βασίζεται στο τι συγκινεί και τι οργίζει τον άνθρωπο μία δεδομένη στιγμή και πώς αυτή η στιγμή θα τον οδηγήσει στο να επιλέξει ή να απορρίψει έναν άνθρωπο», τονίζει ο κ. Νίκας, αφού τελικά το Humanitarium είναι το σύστημα που θα τους προσφέρει την απόλυτη αναγνώριση ή την απόλυτη τιμωρία. «Ενώ στη διάρκεια της παράστασης οι θεατές ψηφίζουν με “χεράκι”, “καρδούλα” ή “θυμωμένη φατσούλα”, στην τελική δοκιμασία -και αφού η παρουσιάστρια έχει αποκαλύψει σκοτεινές πτυχές της προσωπικότητάς των φαινομενικά υπέροχων influencers- οι παίκτες καλούνται να …λιθοβολήσουν ψηφιακά τον παίκτη, ο οποίος δεν έπεισε την κοινότητα, με αποτέλεσμα ο χαμένος να είναι αυτός του οποίου το ψηφιακό προφίλ θα διαγραφεί οριστικά», δηλώνει ο σκηνοθέτης.

«Το Humanitarium είναι μία ιδέα που έχει την ίδια ρίζα με το Social Credit System “Sesame Credit”, το οποίο εφαρμόζεται στην Κίνα από τον Ιανουάριο του 2015, όπου οι πολίτες εποπτεύονται σε πραγματικό χρόνο για κάθε τους μικροκίνηση και το σύστημα τους βαθμολογεί, επιβραβεύοντας ή τιμωρώντας τους δημόσια», λέει, από την πλευρά της, η διευθύντρια παραγωγής και επικοινωνίας Στέλλα Τενεκετζή.

«Πρακτικά, η βαθμολόγηση του κάθε πολίτη ξεκινάει στην ηλικία των 18. Αν οι κάμερες καταγράψουν ότι βοήθησε έναν ηλικιωμένο να διασχίσει τον δρόμο ή έσωσε ένα ζωάκι, τότε η βαθμολογία του αυξάνεται και έχει επιβραβεύσεις ως …καλός πολίτης, που σημαίνει ότι έχει δυνατότητα για δωρεάν μεταφορά μέσα στην πόλη, δεν πληρώνει εγγύηση στα νοσοκομεία, έχει περισσότερες δυνατότητες και κοινωνικές παροχές. Στον αντίποδα αυτού, ο …κακός πολίτης δεν μπορεί να πάρει δάνειο από την τράπεζα, δεν μπορεί να ταξιδέψει, όποιος τον καλεί στο κινητό του ακούει πρώτα ένα ηχογραφημένο μήνυμα που αναφέρει σε ποια κατηγορία πολιτών ανήκει», εξηγεί η κ. Τενεκετζή.

Ο Θάνος Νίκας συνέλαβε αυτή την ιδέα την περίοδο της δεύτερης καραντίνας και ανέθεσε στη Στέλλα Παπαδημητρίου να κάνει τη σκέψη του, κείμενο. «Μάλιστα, για να μπορέσει να λειτουργήσει όλο αυτό, το κείμενο γραφόταν παράλληλα με τις πρόβες, με αποτέλεσμα να έχουμε τα συγκοινωνούντα δοχεία: Τη δραματουργία ως σκηνοθεσία και τη σκηνοθεσία ως δραματουργία», υπογραμμίζει.

Πρόκειται για μια παραγωγή που έχει συζητηθεί πολύ πριν παρουσιαστεί στη σκηνή. Οι τέσσερεις ηθοποιοί που συμμετέχουν δημιούργησαν προφίλ στο Instagram για να υποστηρίξουν τους χαρακτήρες του έργου. Γνωρίστε τους!

Follow: https://www.instagram.com/k_o_u_n_a_v_i/
Follow: https://www.instagram.com/n_i_f_i_t_s_a/
Follow: https://www.instagram.com/v_i_z_o_n/
Follow: https://www.instagram.com/p_a_r_o_u_s_i_a_s_t_r_i_a/

Σημειώνουμε ότι, με την υποστήριξη του Υπουργείο Πολιτισμού, η παράσταση σχεδιάστηκε για να ταξιδέψει εντός και εκτός Ελλάδας. Πρώτος σταθμός της η Θεσσαλονίκη.

Με αυτό το έργο το θεατρικό σχήμα Ars Moriendi ολοκληρώνει την έρευνα που ξεκίνησε με τον “Φαέθων” του Δημήτρη Δημητριάδη και συνεχίστηκε με την “Εποχή του Κυνηγιού”.

Ταυτότητα Παράστασης

Συγγραφέας: Στέλλα Παπαδημητρίου
Σύλληψη, Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας
Σκηνικό – Κοστούμια: Ευαγγελίας Κιρκινέ
Μουσική επιμέλεια: Μάριος Ιωαννίδης
Βίντεο: Θάνος Νίκας, Κατερίνα Συναπίδου
Mobile application: Θωμάς Δερμάρης, Ιωάννης Γότσος
Σχεδιασμός – Διεύθυνση παραγωγής & επικοινωνίας: Στέλλα Τενεκετζή

Ηθοποιοί επί σκηνής:
Χρήστος Γαβριηλίδης, Δημήτρης Δάγκαλης, Αργυρώ Κουρλίτη, Κατερίνα Συναπίδου

Χειριστής κάμερας επί σκηνής: Πάνος Σιδεράς

Ηθοποιοί Βίντεο:
Γιώργος Βεργούλης, Άννα Μαρία Γάτου, Αλέξανδρος Δημάρατος, Άννα Μαρία Ιακώβου, Μερόπη Κακουδάκη, Κατερίνα Κλαυδιανού, Λευτέρης Παναγιωτίδης, Κική Στρατάκη

Παραγωγή Ars Moriendi Theatre Group
Οργάνωση Παραγωγής και Επικοινωνίας Electra Social Company.

Οπτικό Υλικό

Καλλιτεχνική επιμέλεια teaser παράστασης: Στέλλα Τενεκετζή
Μοντάζ: Κατερίνα Συναπίδου|
Φωτογραφίες: Θάνος Νίκας, Κατερίνα Συναπίδου
Γραφιστικός σχεδιασμός: Λίζα Γεωργοπούλου, Γεωργία Ζαφειρίου
Χώρος φωτογράφισης: Beetroot cafe

Σημείωμα σκηνοθέτη

Με όρους οθόνης, το Humanitarium πραγματεύεται την έννοια της ηθικής και της τιμωρίας στον πυρήνα του νεοαστικού πολιτισμού. Πώς εισβάλει η πληροφορία στον ανθρώπινο νου; Τι αποτύπωμα αφήνει σε προσωπικό και σε συλλογικό επίπεδο; Ποιο είναι το όριο ανάμεσα στον συγκινημένο και τον οργισμένο άνθρωπο;

Η παράσταση αποτελεί ένα ζωντανό πείραμα που αφήνει ανοιχτά τα ενδεχόμενα για το τέλος του και λαμβάνει χώρα στο απόλυτο παρόν της κοινωνίας. Το κοινό είναι ένα μικρό δείγμα της. Στο εδώ και τώρα ο θεατής μπορεί να αλλάξει την πορεία ενός ανθρώπου, μπορεί να αναλάβει ρόλο δικαστή, δήμιου ή εξομολόγου που δίνει άφεση. Όπως δηλαδή κάνει ή μάλλον, πιο σωστά, όπως κάνουμε κάθε μέρα μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Info

Humanitarium
στις 9.30 μ.μ.
στο Θέατρο Άνετον

Μέρες και ώρες παραστάσεων

Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023 στις 21:30 24ωρη απεργία ηθοποιών
Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2023 στις 21:00
Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2023 στις 19:00
Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου στις 21:30
Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023 στις 21:30

ΠΑΡΑΤΑΣΗ για μια εβδομάδα
Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2023 στις 21:30
Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2023 στις 21:00
Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2023 στις 19:00
Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 22023 στις 21:30
Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023 στις 21:30

ΔΙΑΡΚΕΙΑ
1 ώρα και 45 λεπτά

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
15€ γενική είσοδος
12€ φοιτητικό, άνω των 65 ετών
Ατέλειες Δραματικών Σχολών

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
TICKET SERVICES
– τηλεφωνικά: 2107234567
– online: www.ticketservices.gr

και στο ταμείο του Θεάτρου Αυλαία

Οι τηλεφωνικές και οι online αγορές περιλαμβάνουν χρέωση υπηρεσίας 5% επί της τιμής του εισιτηρίου

  • Το cityportal σας συνιστά πριν μεταβείτε σ έναν χώρο, να επικοινωνείτε μαζί τους, για να επιβεβαιώσετε το πρόγραμμα, μέρα και ώρα, έτσι ώστε να αποφύγετε οποιαδήποτε ταλαιπωρία στην περίπτωση που υπάρξει ακύρωση, αλλαγή, ή αναβολή της τελευταίας στιγμής
  • Τι να κάνω στη Θεσσαλονίκη. Πρόγραμμα παραστάσεων, συναυλιών, εκδηλώσεων με εισιτήριο αλλά και ΔΩΡΕΑΝ: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Πηγή

                    

Έχετε ερωτήσεις;
Επικοινωνήστε μαζί μας

θα επικοινωνήσουμε μαζι σας σύντομα