Δωρεάν προβολή: Οι Νύφες του Μάλτεπε

Η Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης [ΚΛΘ] παρουσιάζει στην 1η ανοιχτή προβολή της για την περίοδο 2022-2023 τις Νύφες του Μάλτεπε, πειραματική σειρά ντοκιμαντέρ που υπογράφουν η Εύα Γιαννακοπούλου και η Περσεφόνη Μύρτσου. Η προβολή γίνεται στον πολυχώρο To Pikap τη Δευτέρα 03 Οκτωβρίου 2022 και ώρα 20:00.

Θα προηγηθεί μικρή εισήγηση από τις πρωταγωνίστριες-σκηνοθέτριες.

Μετά την προβολή ακολουθεί συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με τις ρηξικέλευθες δημιουργούς περί εθνικισμού, σεξουαλικότητας, φεμινισμού και γυναικείας βιογραφίας μέσα στον θεσμό της οικογένειας.

ΟΙ ΝΥΦΕΣ ΤΟΥ ΜΑΛΤΕΠΕ [2015-2021 Ελλάς, 62λ] πειραματικό αυτό-ντοκιμαντέρ εν εξελίξει των Εύας Γιαννακοπούλου & Περσεφόνης Μύρτσου.

Το έργο τους διερευνά διαφορετικές εκφάνσεις και μεταγραφές σχέσεων και εξομολογήσεων μεταξύ τεσσάρων οικογενειών που ζουν στην Ελλάδα, την Τουρκία και τη Γερμανία.

Η Εύα Γιαννακοπούλου και η Περσεφόνη Μύρτσου ζουν μεταξύ τριών χωρών και, ως παρατηρήτριες και πρωτ/αγωνίστριες, επιχειρούν μια ενδοσκοπική εξέταση στερεοτυπικών και κυριαρχικών δομών διεθνικών ερώτων και ανορθόδοξων μορφών συντροφικότητας.

Οι δυο γυναίκες βρίσκονται σε διαρκή διαδικασία καταγραφής της προσωπικής τους ζωής, μαζί με αυτές των συντρόφων, των παιδιών και των οικογενειών τους. Υιοθετώντας φόρμες επηρεασμένες από τουρκικές σαπουνόπερες, εκθέτουν με σαρκαστική διάθεση τις θέσεις τους αναφορικά με τον εθνικισμό, τη σεξουαλικότητα, τον φεμινισμό και τις συμβατικές νοηματοδοτήσεις της βιογραφίας.

Η Περσεφόνη και η Εύα, έχουν από καιρό εγκαταλείψει τα παιδικά καρότσια με τα οποία κυκλοφορούσαν στα εκάστοτε ερευνητικά τους πεδία, καθώς οι γιοί τους έχουν μεγαλώσει και δεν τα χρειάζονται πλέον. Συνεχίζουν όμως, μέσω της έκθεσης των προσωπικών τους αρχείων και με αμείωτο ενδιαφέρον, την προσπάθειά τους για τη συγκρότηση ενός μωβ Αιγαίου που θα αποτελέσει πυρήνα πιο «γόνιμων» και «υγρών» διμερών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Ο χώρος προβολής διαθέτει 48 θέσεις, αυστηρά. Τηρούνται τα τρέχοντα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Η Εύα Γιαννακοπούλου μεγάλωσε στην Ιθάκη, ενώ αυτό το διάστημα ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Στο παρελθόν έχει ζήσει στη Νάπολη, τη Βαρκελώνη, την Κωνσταντινούπολη και το Βερολίνο.
Έχει παρουσιάσει περφόρμανς σε διάφορες πλαζ, πλατείες, ποτάμια, πάρκα και αυτοσχέδιες σκηνές στον δημόσιο χώρο, ενώ τα έργα της έχουν εκτεθεί σε μουσεία, ιδρύματα, γκαλερί και φεστιβάλ: Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (Kin Baby, FUTURE N.O.W, 2021 και KIVOTOS CHANNEL, 2021), Μουσείο Μπενάκη (The Same River Twice, 2019, The Equilibrists, 2016. Επιμέλεια και διοργάνωση Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ και New York Museum, Νέα Υόρκη), Goethe Institut Athen (Weasel Dance, 2019), Μπιενάλε Αθήνας 2018: ANTI, Μπιενάλε Αθήνας 2015-2017: OMONOIA (2016), Material Art Fair (Πόλη του Μεξικού, 2017), Ίδρυμα Rosa Luxemburg (Βερολίνο, Autonomy Help ME!, ατομική έκθεση, 2015), MPA-B (Βερολίνο, 2014 και 2015), Action Field KODRA (Θεσσαλονίκη, 2012), 3rd Art Biennale MIET (Θεσσαλονίκη, 2011).
Έχει συνεπιμεληθεί και συνδιοργανώσει καλλιτεχνικά πρότζεκτ και επιτελεστικές εκδηλώσεις, ενώ το 2013-14 ήταν συνεργάτρια του MPA-B (Month of Performance Art, Βερολίνο). Το 2019 συνιδρύει τους Most Mechanics Are Crooks, μία καλλιτεχνική και επιμελητική μπάντα που χρησιμοποιεί την ανειλικρίνεια ως μέσον προοδευτικού διαλόγου.
Είναι υποψήφια διδάκτορας της ΑΣΚΤ (Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών) από το 2021.
http://www.evagiannakopoulou.com/

Η Περσεφόνη Μύρτσου είναι φεμινίστρια, μητέρα, εικαστική καλλιτέχνης / περφόρμερ, και ανθρωπολόγος. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτη του εικαστικού τμήματος της Glasgow School of Art και του μεταπτυχιακού τμήματος Art in Context του Πανεπιστημίου Τεχνών του Βερολίνου. Έχει εκθέσει και επιτελέσει τη δουλειά της σε διάφορες συνθήκες και μέρη, μεταξύ άλλων: XIV Μπιενάλε Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου στα Σκόπια (2009), Baumwollspinnerei Λειψία (2010), Museum der Dinge Βερολίνο (2011), Excentricités 6 Performance Festival Μπεζανσόν (2015), Τζαμί Şehitlik Βερολίνο (Ατομική έκθεση 2015), Μουσείο Μπενάκη Αθήνα (Equilibrists 2016), Μπιενάλε Αθήνας OMONOIA (GOMENES 2016), Εβραϊκό Μουσείο Βερολίνου (Blue Room 2018), MOMus (Thessaloniki Queer Arts Festival, 2019), performistanbul Κωνσταντινούπολη [Tanja Ostojić’s Mis(s)placed Women, 2021].

Στην πρακτική της ασχολείται με την από-εθνικοποίηση κυρίαρχων αφηγήσεων σε σχέση με το δίπολο έθνους-κράτους – μετανάστευσης μέσω πρακτικών υπονόμευσης, την πολιτισμική ιδιοποίηση και το χιούμορ, αλλά και μέσω νομαδικής σκέψης, διεργασίας μνήμης, κατασκευής κοινοτήτων, και της χρήσης του θηλυκού-κουήρ σώματος ως μέσο αναταραχής. Συχνά επιτελεί τα καλλιτεχνικά και ερευνητικά της ευρήματα μέσω του alter ego της, της Τουρκάλας Ayşenur.

Αυτό το διάστημα είναι υποψήφια διδακτόρισσα στο τμήμα Ευρωπαϊκής Εθνολογίας του πανεπιστημίου Humboldt του Βερολίνου. Στη διατριβή της ερευνά την καλλιτεχνική μετανάστευση μέσω της οπτικής και των καθημερινών πρακτικών καλλιτεχν@ν στην Κωνσταντινούπολη, την Αθήνα και το Βερολίνο, καθώς και μέσα από τη δική της αυτοεθνογραφική εμπειρία. Τα τελευταία δύο χρόνια, ασχολείται με τον ακτιβισμό ειρήνης και φροντίδας στο πλαίσιο Ελλάδας-Τουρκίας. Περνάει τον περισσότερο χρόνο της στην Κωνσταντινούπολη με τον σύντροφο και τον γιο της.
www.persefonimyrtsou.com //// @per_se_foni //// @the_real_has_aysenur

► Info

Οι Νύφες του Μάλτεπε
Στο Πολυχώρο To Pikap 
Δευτέρα 03 Οκτωβρίου 2022
Ώρα έναρξης: 20:00.

Πηγή

                    

Έχετε ερωτήσεις;
Επικοινωνήστε μαζί μας

θα επικοινωνήσουμε μαζι σας σύντομα